Elektronický archív

Objavte výhody elektronického archivovania

Majte účtovnú dokumentáciu a všetky dôležité firemné dokumenty bezpečne uložené v elektronickom archíve a zároveň vždy poruke. Využite možnosti elektronického podpisovania a zvýšte ochranu a kontrolu archivovaných dokumentov.

Čo je elektronický archív?

Elektronický archív účtovnej jednotky predstavuje elektronické úložisko archívnych dokumentov, ktoré tvorí najmä jej účtovná dokumentácia. Účtovnú dokumentáciu v elektronickej podobe predstavujú:

  • prijaté doklady, a to buď priamo v elektronickej podobe vo formáte PDF, alebo ako skeny papierových dokladov (napr. prijaté faktúry za určité obdobie),
  • vlastné vystavené doklady (vydané faktúry, účtovné knihy…) spravidla ako tlačové výstupy vo formáte PDF.

Elektronický archív v OBERON-e

Elektronický archív systému OBERON predstavuje viacero foriem elektronického uchovávania a archivovania účtovnej dokumentácie, prípadne aj rôznych iných príloh záznamov (zmluvy, certifikáty, návody…):

  • adresár na disku počítača – elektronické prílohy dokumentov možno hromadne a v prehľadnej štruktúrovanej forme exportovať z aktuálnej databázy (prípadne archívnej databázy) do zvoleného adresára na disku počítača.
  • aktuálna databáza účtovnej jednotky – za elektronický archív možno považovať už samotné elektronické prílohy dokumentov v príslušných evidenciách OBERON-u. Každá elektronická príloha dokumentu v OBERON-e sa automaticky stáva súčasťou elektronického archívu,
  • archívna databáza účtovnej jednotky – elektronické prílohy dokumentov  OBERON-e možno presunúť z aktuálnej databázy do archívnej databázy,

Splnenie zákonnej povinnosti

Elektronické archivovanie uľahčuje splnenie zákonnej povinnosti ochrany účtovnej dokumentácie a jej uchovávania počas stanovenej lehoty

Úspora priestoru

Šetrí fyzický priestor potrebný na skladovacie miesta a regály so šanónmi na uloženie papierovej dokumentácie

Ľahký prístup k dokumentom

Ľahká dostupnosť dokumentov jedným klikom kedykoľvek aj spätne pre všetkých používateľov z akéhokoľvek miesta s prístupom na internet

Zvýšenie prehľadu

Elektronické archivovanie zvyšuje prehľad a umožňuje rýchle vyhľadávanie a nájdenie konkrétnych dokumentov

Elektronický podpis

Umožňuje jednoznačne overiť identitu subjektu, ktorý podpis vytvoril a znemožňuje ich dodatočná úpravu, čo vedie k vyššej ochrane a kontrole dokumentov

Možnosť automatického archivovania

V systéme OBERON sa elektronicky podpísaný dokument automaticky uloží k danému záznamu ako príloha vo formáte PDF, a tým do archívu

Zlepšená bezpečnosť

Eliminuje sa potreba presúvať fyzické doklady v listinnej (papierovej) podobe, čím sa eliminuje riziko poškodenia, krádeže alebo straty dokladov

Environmentálna udržateľnosť

Elektronické archivovanie má nižší environmentálny dosah v porovnaní s tradičným papierovým archivovaním (menej papiera, atramentu…)


Elektronický podpis

  • Z hľadiska elektronického archivovania dokumentov má elektronické podpisovanie dokumentov vo formáte PDF zásadný význam.
  • Pri elektronicky podpísaných dokumentoch možno jednoznačne overiť identitu subjektu, ktorý podpis vytvoril a zároveň sa znemožňuje ich dodatočná úprava (napr. antedatovanie či iná zmena dokumentu), čo vedie k vyššej ochrane a kontrole dokumentov.
  • Elektronicky možno podpisovať prakticky všetky dokumenty účtovnej jednotky.
  • V OBERON-e sa každá elektronicky podpísaná príloha dokumentu automaticky pridá do elektronického archívu.

Ukážky programu

Prehľad ochrany osobných údajov

Táto webová stránka používa súbory cookie, aby sme vám mohli poskytnúť čo najlepší používateľský zážitok. Informácie o súboroch cookie sú uložené vo vašom prehliadači a vykonávajú funkcie, ako je vaše rozpoznanie, keď sa vrátite na našu webovú stránku, a pomoc nášmu tímu pochopiť, ktoré časti webovej stránky považujete za najzaujímavejšie a najužitočnejšie.